Nem kóstoltad még?

6 hónapos kórtól életünk végéig fogyaszthatjuk. Sokan a csecsemők táplálásakor ehhez nyúlnak először, mivel nincs semmilyen allergén hatása.

A magyarországi gumók általában vegyszermentesek, a miénk biztosan, így nem kell meghámozni, elég megdörzsölni. Az édesburgonya héja nem mérgező, ellentétben a krumpliéval. Mindegyik fajtának megvan a maga előnye. A sárga nagyon sok béta-karotint és rostot tartalmaz, mint ahogy a lila társa is. Ráadásul a lilának magas a flavonoid tartalma, ami rákmegelőző hatású. Magas rosttartalmuknak köszönhetően jól rendben tartja a bélműködést.

Napi szinten lehet fogyasztani az édesburgonyát, ugyanis közepes szintű a szénhidráttartalma, lassan szívódik fel, ezért cukorbetegeknek, sportolóknak, diétázóknak is ajánlott a fogyasztása. Itt szeretném hansúlyozni, hogy 15 foknál alacsonyabb hőmérsékleten nem szabad tárolni, mert elveszíti az alacsony glikémiás hatását.

Milyen ételek készíthetők belőle? Kattints a lehetőségekre és adok néhány tippet.

Ajánlott cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.